Vanaf € 2.550,-

Armlift

Boek een gratis consult

Door de jaren heen verliezen de bovenarmen hun elasticiteit, waardoor ze gaan hangen. Dit kan ook veroorzaakt worden door gewichtsverlies of een liposuctie. Een armlift zorgt ervoor dat de armen strakker worden en geeft je zelfvertrouwen weer terug.

Wat gebeurt er?

Bij een armlift wordt de overtollige huid van je bovenarm samen met de onderliggende vetophoping verwijderd. Hierdoor krijgen de armen hun oorspronkelijke vorm weer terug. De behandeling kan plaatsvinden met een plaatselijke verdoving of eventueel onder narcose. Ook kun je deze behandeling combineren met een liposuctie van de bovenarmen.

De operatie

Het is een chirurgische ingreep waarbij overtollig huid wordt weggenomen, waardoor de arm weer strak wordt. Soms is er ook een liposuctie van de arm nodig. Een litteken is altijd aanwezig na een armlift. De napijn van een armlift is over het algemeen gering en goed op te vangen met pijnstillers. Zwellingen door wondvocht en bloeduitstortingen, blauwe verkleuringen zijn normale verschijnselen na een armlift. De operatie vindt veelal onder plaatselijke verdoving plaats. Het litteken ontstaat doordat er een ellipsvormige snede wordt gemaakt aan de binnenzijde van de bovenarm. Soms heeft de snede een uitloop naar de oksel in T-vorm. De hechtingen lossen vanzelf op. Tijdens het herstel is het dragen van drukkleding, armkousen nodig voor zwelling tegen te gaan. Tijdens het consult geven wij nog graag verdere uitgebreide informatie betreffende de gewenste behandeling.

Voorbeelden

Verdere informatie

Nazorg

• Persoonlijk contact met plastisch chirurgen en ondersteunend team.
  • Meerdere controle afspraken.
  • Bij vragen/pijnklachten contact telefonisch en per mail.
  • 24/7 spoedlijn aanwezig met arts of achterwacht.
  • Eindcontrole met behandelend chirurg.
  • Consult, behandeling en controles op één locatie.

Overweeg je een armlift?

Tijdens een persoonlijk consult met onze plastisch chirurg worden je wensen uitgebreid besproken en al je vragen beantwoord. Neem gerust contact op met onze consulente voor het inplannen van een vrijblijvend en kosteloos consult via 024 8450506 of door middel van ons contactformulier.

Waarom kiezen voor Kliniek Heyendael?

Consult, behandeling en controles op één locatie
Persoonlijke zorg met aandacht
Ruim 20 jaar ervaring